Wandeling bij het Groene Kerkje op 13 juni

Het Milieu Educatiecentrum (MEC) Oegstgeest begeleidt op zaterdagavond 13 juni een wandeling in het natuurgebied bij het Groene Kerkje.

De wandeling gaat voornamelijk door het nieuwe stuk van de begraafplaats aan de overkant van het kerkje.
Het nieuwe stuk is een mooi park met een vijver, bos en open ruimte. Er groeien bijzondere planten zoals orchideeën en de pindakaasboom.
De gemeente is de laatste jaren het bosgedeelte aan het opknappen en er worden nieuwe bomen geplant.

Er wordt ook aandacht besteed aan de geschiedenis van de kerk.

Het “Groene Kerkje” is de naam die de Willibrorduskerk in de volksmond kreeg nadat er tegen het einde van de 19de eeuw klimop tegen de kerkmuren werd geplant.
Voor een grote restauratie werd in 1954 de klimop verwijderd maar in het spraakgebruik is de naam behouden.

De wandeling start om 19.30 uur en duurt ongeveer anderhalf uur.

We treffen elkaar voor het Groene Kerkje, Haarlemmerstraatweg Oegstgeest.

Als u mee wilt wandelen meld u dan aan op wandeling@mecoegstgeest.nl.

Het complete wandelschema voor 2025/2026 ziet u hier.

Geplaatst op